Udeleženci delavnice navdušeni nad pridobljenim znanjem

Uporaba sodobnih medijev pri pouku je dandanes že skorajda neizogibna, geografija kot učni predmet pa je za njihovo uporabo še posebej dovzetna. Učitelji geografije se tako vse pogosteje srečujemo tudi z geografskim informacijskim sistemom ali krajše GIS. In kaj pravzaprav GIS je? "Geografski (grafični, prostorski) informacijski sistem je organiziran skupek računalniške opreme (hardware) in programov (software) ter geografskih podatkov, namenjen vnosu in uporabi, hranjenju, analizi in prikazovanju vseh geografskih (prostorskih) in drugih oblik informacij." Učitelji smo v glavnem uporabniki že obdelanih podatkov, ki so nam najbližji v obliki različnih tematskih zemljevidov.

Različne tematske zemljevide lahko najdemo v učbenikih, učitelji pa si pogosto
pomagamo tudi z različnimi zbirkami prosojnic. Zakaj jih ne bi lahko izdelali tudi sami?

GIS se je pričel v okviru pouka geografije pogosteje uporabljati šele v zadnjih letih, tako se večina učiteljev z njegovo uporabo ni seznanila v času izobraževanja za učiteljski poklic. V okviru Zavoda Republike Slovenije za šolstvo je sicer bilo na to temo izvedenih kar nekaj delavnic, vendar žal nobena na območju Pomurja. Tako smo se v Društvu geografov Pomurja odločili, da sami organiziramo delavnico in na ta način GIS približamo tudi našim učiteljem.

Zanimanje za delavnico, ki je potekala v petek, 16. februarja 2007 na osnovni šoli v Gornji Radgoni je bilo zelo veliko, vendar smo število žal morali omejiti na 22 udeležencev. Našemu vabilu so se poleg učiteljev, ki poučujejo na pomurskih osnovnih ter srednjih šolah odzvali tudi učitelji iz širše okolice (Slivnica pri Mariboru, Slovenska Bistrica, Celje itd.). Nenazadnje so se delavnice udeležili tudi študenti iz vseh treh slovenskih univerz, kjer poteka študij Geografije, večina sicer domačinov s Pomurja, članov našega Društva geografov Pomurja, nekaj študentov pa je prišlo tudi iz osrednje Slovenije.

Delavnica je potekala v dobro opremljeni računalniški učilnici na Osnovni šoli Gornja Radgona.

Delavnico z naslovom "Geografski informacijski sistem (GIS) in njegova uporaba pri pouku geografije" je vodil predstavnik Društva učiteljev geografije Slovenije, Mirsad Skorupan, učitelj geografije in zgodovine na Osnovni šoli Ledina, Bolnišnična šola Ljubljana. Udeleženci delavnice smo spoznali osnovne značilnosti GIS-a ter se naučili osnove uporabe programa ArcExplorer. Pridobljeno znanje nam omogoča, da z malo vaje sami izdelamo različne tematske zemljevide, ki jih lahko uporabimo neposredno pri pouku geografije. Glede na interes, lahko znanje o uporabi programa naknadno samostojno nadgradimo. Poleg navodil za uporabo programa smo udeleženci prejeli tudi zgoščenko z omenjenim brezplačnim programom, obsežno bazo podatkov za lastno uporabo ter naslove, kjer si lahko brezplačno pridobimo še dodatne želene podatke.

Program ArcExplorer lahko z malo vaje uporabi vsakdo, udeleženci smo osnove uporabe programa usvojili na delavnici.

Delavnica je bila izvedena zelo strokovno, primerna postopnost posameznih korakov in velika nazornost pa sta omogočili aktivno sodelovanje tudi tistim manj veščim uporabe računalnika. Udeleženci delavnice niso skrivali navdušenja nad možnostmi, ki nam jih ponuja uporabljen program in verjamem, da ga bodo še kdaj uporabili, kar je bil nenazadnje tudi namen delavnice. Glede na veliko zanimanje študentov za delavnico pa se lahko upravičeno vprašamo, zakaj si študentje, bodoči učitelji na slovenskih osnovnih ter srednjih šolah tega znanja ne pridobijo že v času izobraževanja z učiteljski poklic. Določene veščine, med katere nedvomno spada tudi uporaba GIS-a bi namreč bilo veliko lažje sistematično razvijati v času izobraževanja za učiteljski poklic kot pa v obliki različnih seminarjev in delavnic, ki se jih običajno udeležijo le tisti, ki jih te stvari zanimajo.

V odmoru in po delavnici smo se tudi nekoliko okrepčali in izmenjali izkušnje.

Pripravila: Tatjana Kikec

 

NAZAJ

Foto arhiv: Tatjana Kikec