Interaktivna tabla - interaktivna desna roka učitelja?

Tokrat smo se člani društva in ostali zainteresirani zbrali v Ekonomski šoli Murska Sobota, kjer je Gregor Zorman udeležencem, učiteljem geografije in bodočim učiteljem, pripravil nadvse zanimivo predstavitev uporabe interaktivne table in izobraževalnih zgoščenk z geografsko vsebino. Interaktivna tabla je relativno nova informacijska tehnologija, s katero je možno učinkovito dvigniti kakovost izobraževalnega procesa. Na trgu so interaktivne table različnih proizvajalcev, kar sicer povečuje konkurenco, hkrati pa otežuje izmenjavo gradiv med uporabniki (učitelji), saj programska oprema med seboj ni kompatibilna. Pa brez strahu, vsa že obstoječa gradiva v wordovih in excelovih dokumentih ter PowePoint presentacije lahko uporabimo na interaktivni tabli.

Način delovanja interaktivnih tabel je takšen, da se nanje projicira sliko. Področje table je občutljivo na dotik, tako lahko nanjo pišemo, rišemo, brišemo, za kar uporabimo pisalo ali pa kar svoje prste. V okviru predstavitve je bila uporabljena interaktivna tabla SMART, ki jo uporabljajo tudi na gostujoči šoli.

Ob Gregorjevi predstavitvi se nam je zdela uporaba interaktivne table povsem enostavna... torej obstaja upanje,
da bomo tudi mi osvojili njeno uporabo?! (Foto: T. Kikec)

Gregor nam je pokazal različne možnosti uporabe interaktivne table pri pouku, ki bodo učence zagotovo navdušile, pa ne le učence temveč tudi učitelje. Uporaba table je učinkovita pri prav vseh korakih učnega procesa - motivaciji, usvajanju nove snovi in preverjanju. Uporaba interaktivne table vzpodbuja sodelovanje med učitelji in učenci. Pozornost učencev je zagotovljena, še posebej, če jim bomo dovolili, da tudi sami na tablo kaj napišejo, narišejo, obkrožijo pravilen odgovor ali morda označijo lego glavnega mesta države. Prednost interaktivne table je tudi v tem, da omogoča raziskovanje po spletu, učitelj pa je učencem zgled kako pristopiti do informacij in jih kritično ovrednotiti.

Ob pridobitvi interaktivne table v učilnico večina učiteljev šele mora zbrati pogum, da se lotijo njihove uporabe; le tisti najradovednejši so sprva navdušeni nad novo pridobitvijo. Učitelje na začetku skrbi, ker ne obvladajo vseh možnosti, ki nam jih ponuja interaktivna tabla, vendar je strah odveč, že poznavanje osnovnih funkcij kot je npr. pisanje v tekstovni urejevalnik, shranjevanje in tiskanje, bodo opazno popestrile pouk. Sicer pa, tako kot smo se naučili uporabe računalnika in elektronske pošte, tako se bomo naučili tudi uporabe interaktivne table.

Interaktivna tabla olajša delo učiteljem, poveča nazornost pouka, hkrati pa motivira učence. Zlasti geografi smo navdušeni nad možnostmi, ki nam jih ponuja. Različnim nemim kartam zlahka sproti dodajamo želene vsebine, prekrivamo različne tematske karte, z dodatnimi barvnimi črtami ali znaki na slikovnem gradivu izpostavimo in poudarimo želen proces, vključimo različne obstoječe simulacije kot je npr. rotacija Zemlje ipd. Vse to in še veliko več pa bo močno popestrilo pouk, učenci bodo bolj motivirani in si bodo tako veliko lažje zapomnili obravnavano snov.

Kaj vse najdemo na zgoščenkah z geografsko vsebino in kako jih uporabiti nam je pokazal Aleš. (Foto: T. Kikec)

Drugi del predavanja je bil namenjen predstavitvi izobraževalnih zgoščenk, ki jih je izdal izobraževalni zavod Svarog. Aleš Celcar nam je predstavil zgoščenke s področja geografije, ki so namenjene tako poučevanju kot samostojnemu učenju geografije v osnovni in srednji šoli. Bogate animacije, kartografsko gradivo, statistični podatki in podobno predstavljajo pomemben dodatek frontalnemu pouku in popestritev pouka nasploh. Za tiste, ki zgoščenk morebiti še ne poznate naj omenimo še to, da posamezne zgoščenke vsebinsko zavzemajo posamezen kontinent (Afrika, Azija ...). Podrobneje je obdelana Evropa, ki obsega poleg zgoščenk za posamezen del Evrope (Severna Evropa, Zahodna Evropa...) tudi zgoščenki z naravnogeografskimi značilnostmi in družbenogeografskimi značilnostmi Evrope.

Pripravili: Mateja Peterka in Tatjana Kikec

 
NAZAJ