|
Predstavitev
učnih pripomočkov za pouk spoznavanja okolja v prvi triadi |
|
Dvojezična
didaktična gradiva so nujen učni pripomoček pri izobraževanju
na dvojezičnih območjih. Žal je tovrstnih gradiv v Sloveniji veliko
premalo, gradiva namenjena področju spoznavanja okolja pa so prava
redkost. Društvo geografov Pomurja, ki se med drugim ukvarja tudi
s promocijo didaktičnih gradiv, je tokrat sodelovalo pri predstavitvi
učnih gradiv, ki so nastala v okviru projekta Comenius 2.1 in
so namenjena pouku v prvi triadi na dvojezičnem območju z Madžarsko.
Mednarodni
projekt Comenius 2.1. "Podpora manjšinskim jezikom v večjezikovnih
območjih v izobraževanju" je sofinanciran s strani EU in
je potekal od leta 2004, zaključi pa se januarja 2007. V projektu
so sodelovale Avstrija, Italija, Madžarska, Hrvaška in Slovenija.
Pedagoška fakulteta v Mariboru se je v projekt vključila s ciljem,
da obogati pouk na dvojezičnem območju z Madžarsko. Kot partner
v projektu je pripravila učne pripomočke za pouk spoznavanja okolja
v prvi triadi za dvojezični pouk v šolah s slovenskim in madžarskim
jezikom. V projektu sta aktivno sodelovali dve izbrani šoli in
sicer DOŠ1 Lendava in OŠ Prosenjakovci. Predstavitev gradiv avtorjev
dr. Ane Vovk Korže, Barbare Frank in dr. Danila Koržeta so organizirali
Društvo geografov Pomurja, Inštitut za promocijo varstva okolja
in Ljudska univerza Murska Sobota. |
Komplet
zajema 16 različnih učnih gradiv za motivacijski pouk pri spoznavanju
okolja, dodana pa je tudi brošura z opisom posameznih gradiv. Učno
gradivo se lahko uporablja na različnih stopnjah in je sestavljeno
iz 11-ih plakatov, dveh zgoščenk ter kartončkov z zvezdicami, ki
izražajo različna počutja. Vsa gradiva so dvojezična, slovensko-madžarska,
brošuri z opisom posameznih gradiv pa je dodan še opis v angleškem
jeziku. Gradiva gradijo na čutnem zaznavanju okolja in spodbujajo
aktivno participacijo posameznika. Osnovna ideja gradiva je, da
se učenci s pomočjo različnih didaktičnih iger učijo kadar koli
in kjer koli ter se tako naučijo izkoristiti vsako priložnost, da
se naučijo nečesa novega. |
Gradivo je
namreč zasnovano tako, da spodbuja učenčevo zanimanje za njegovo
neposredno življenjsko okolje: sošolce, njihova počutja, aktivnosti,
zdravo prehrano, rastlinski in živalski svet ter nenazadnje za svoj
kraj, ki ga prostorsko umestijo na oris Slovenije. Ob tem pa se
učenci učijo jezik, tako slovenski kot tudi madžarski. Jezikovna
zahtevnost se postopoma povečuje od gradiva št. 1 do gradiva št.
16. Učenci na začetku opazujejo ter opisujejo z že znanimi besedami,
postopno dodajajo nove besede in besedne zveze ter jih utrjujejo,
prepoznavajo besede s pomočjo ponujenih začetnic, nato pa postopno
oblikujejo povedi ali samostojno ali iz že navedenih besednih zvez
ter z njimi opisujejo svoja občutja, doživetja in si s tem širijo
besedni zaklad v obeh jezikih. Gradivo spodbuja aktivnejši pouk
in sicer so v ospredju aktivnosti kot so: opazovanje, opisovanje,
primerjanje, naštevanje, poimenovanje, izražanje čustev, sklepanje,
branje, zaznavanje s pomočjo tipa, vonja in pogleda ter nenazadnje
tudi gibanje oziroma telesna aktivnost. |
|
Gradivo
pomeni veliko obogatitev pouka spoznavanja okolja ter nenazadnje
tudi geografije na dvojezičnem območju z Madžarsko. Geografi namreč
pogosto pozabljamo, da se spoznavanje okolja institucionalno pričenja
že z vstopom otrok v osnovno šolo, kjer postopno spoznavajo učilnico,
šolo, okolico šole, svoj domači kraj, pri tem pa razvijajo primeren
odnos do svojega življenjskega okolja. Pa čeprav se geografi le
redko vključujemo v pripravo tovrstnih gradiv za razredno stopnjo,
je tudi to geografija.
Gradiva bodo zaradi njegovega širokega spektra uporabnosti prav
gotovo veseli tudi učitelji, saj jim bo prihranilo veliko časa,
ki ga namenijo pripravi lastnih dvojezičnih učnih gradiv.
Pripravila: Tatjana
Kikec
|
|
|